Ν.Γ. ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ: Η Ακρόπολις, ο Κορρές, ο Έλγιν και ο Πικιώνης

http://www.nmichaloliakos.gr


Δεν ήταν λίγοι αυτοί, οι οποίοι διεμαρτυρήθησαν για το “τσιμέντωμα” στην Ακρόπολη, δεν ήταν όμως πολλοί και σίγουρα όχι αρκετοί για να σταματήσουν τα περίφημα έργα “αναμορφώσεως”. Σχετικά με το ζήτημα εκτενή συνέντευξη παρεχώρησε ο κ. Κορρές αρχιτέκτονας αρμόδιος των έργων στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” πριν δυο εβδομάδες. Στην συνέντευξή του αυτή υπερθεμάτισε στην χρήση του τσιμέντου, αφού όπως μας είπε είναι “φυσικό” υλικό και ό,τι πιο κοντά στον… βράχο! Πως αλήθεια δεν το γνώριζαν αυτό εδώ και εκατό ολόκληρα χρόνια αυτοί, οι οποίοι ασχολήθηκαν με έργα διαμορφώσεως του πέριξ της Ακροπόλεως χώρου; Και εφευρέτης, λοιπόν, ο κ. Κορρές! Ο οποίος επίσης είπε ότι δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθεί λιθοδομή για τον δρόμο προς την Ακρόπολη… Αντί απαντήσεως δίπλα ακριβώς από τον λόφο της Ακροπόλεως είναι ο λόφος του Φιλοπάππου, όπου τα έργα σχεδίασε ο αείμνηστος Πικιώνης και η οδός είναι λιθοδομή και έγινε πριν πολλά, πολλά χρόνια με λιγότερα ασφαλώς τεχνικά μέσα. 

Στην συνέντευξή του ο κ. Κορρές ούτε λίγο, ούτε πολύ είπε ότι έκανε… καλό(!) στα γλυπτά του Παρθενώνα ο λήσταρχος λόρδος Έλγιν, που τα λεηλάτησε με άδεια των Τουρκικών αρχών γιατί μπορεί να… καταστρεφόντουσαν(!) στην Επανάσταση του 1821 και ακόμη ότι δεν έχει σημασία που ευρίσκονται τα γλυπτά… Η κρίση δική σας!

Δεν παρέλειψε ασφαλώς και τους ύμνους για το τερατούργημα του Μουσείου της Ακροπόλεως, μιας μοντέρνας καρικατούρας μέσα στην οποία είναι φυλακισμένο το Αρχαίο Κλασσικό κάλος. Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης το γεγονός ότι μέσα σε αυτό το κτήριο, που θυμίζει “κυβισμό” έχουν τοποθετηθεί τμήματος του Ιερού βράχου, που αφαιρέθηκαν από τους αρχαίους ναούς και ατό λέγεται ΑΠΟΙΕΡΟΠΟΙΗΣΗ. Αντί άλλου σχολίου ο στίχος του Γ. Σεφέρη: “Γιατί τ’ αγάλματα κοιμούνται στο μουσείο, Καληνύχτα…”

Ν.Γ. ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ – Γ.Γ. Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή

ΦΥΛΑΚΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ 2021

πηγή

Comments Off on Ν.Γ. ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ: Η Ακρόπολις, ο Κορρές, ο Έλγιν και ο Πικιώνης

Filed under ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ Ν.Γ. ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΥ

Comments are closed.