Το καθεστώς της υποτέλειας και της διαφθοράς έχει διάφορα μετερίζια, από τα οποία φροντίζει να διοχετεύει την προπαγάνδα του. Τα μετερίζια αυτά αφορούν, συν τοις άλλοις, και τα ΜΜΕ, με τους διαφόρους κονδυλοφόρους να προσπαθούν να εξυπηρετήσουν την κυρίαρχη κατάσταση. Ο δημοσιογράφος Ηλίας Κανέλλης στα ’’ΤΑ ΝΕΑ’’ του περασμένου Σαββάτου, εκφράζει και αυτός τις ανησυχίες του για την αλματώδη άνοδο της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, γράφοντας ένα κείμενο με τον χαρακτηριστικό τίτλο ’’Το DNA της Χρυσής Αυγής’’. Σε γενικές γραμμές ο αρθρογράφος δεν ξεφεύγει από την στερεότυπη και στατική ’’ανάλυση’’ που κατά κόρον επιχειρείται για το ’’φαινόμενο ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ’’. Σε ορισμένα σημεία, όμως, κάνει μια ομολογουμένως φιλότιμη προσπάθεια να προσεγγίσει την αλήθεια. Γράφει χαρακτηριστικά: «Προφανώς, δηλαδή, η Χρυσή Αυγή δεν είναι ένα κομματικό μόρφωμα που απλώς κατάφερε να εγκολπωθεί ενός είδους κοινωνική διαμαρτυρία εξαιτίας της υποβάθμισης του επιπέδου ζωής στη χώρα. Η ιδεολογία της Χρυσής Αυγής, εν σπέρματι, ήταν διάχυτη στην ελληνική κοινωνία, σε όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης για πολλά χρόνια, χωνευόταν στις εθνικιστικές, στις λαϊκιστικές ιδεολογίες, ακόμα και στον διάχυτο εθνικολαϊκισμό που δεν είναι ίδιον μόνο της Δεξιάς. Και απλώς περίμενε τη συγκυρία για να εκφραστεί.»
Για πρώτη φορά, ίσως, κάποιος δημοσιογράφος παραδέχεται το αυτονόητο. Το ότι, δηλαδή, η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ δεν είναι ’’μόρφωμα’’, όπως ψευδώς και αναιδώς υποστηρίζουν αρκετοί ’’φωστήρες’’ δίχως να μπορούν, ούτε στο ελάχιστο, να δικαιολογήσουν αυτόν τον χαρακτηρισμό. Ο Κανέλλης παραδέχεται ότι η Ιδεολογία της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ταυτίζεται με την ψυχολογία του Ελληνικού Λαού. Και όπως ο ίδιος αναφέρει «απλώς περίμενε τη συγκυρία για να εκφραστεί». Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, ως Κίνημα Εθνικό και Λαϊκό, είναι απολύτως φυσιολογικό να έχει σχέσεις αίματος με την λαϊκή ψυχή. Όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, όπως συμβαίνει στις μέρες μας, αυτή η αλληλοσύνδεση βγαίνει στην επιφάνεια, καθώς όλο και μεγαλύτερο μέρος του Ελληνικού Λαού συμφωνεί, εγκρίνει, προσχωρεί στις Τάξεις της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ. Βεβαίως, η παραδοχή αυτή του Κανέλλη δεν τον απαλλάσσει από τις προσωπικές του ευθύνες. Λίγο παρακάτω εκδηλώνει τα ατομικά του πιστεύω, τα οποία θυμίζουν τις θλιβερές και μίζερες ημέρες και έργα του ’’εκσυγχρονισμού’’. Κατακρίνει το γεγονός ότι αγοράζαμε όπλα «αντί να προσπαθούμε να βρούμε λύσεις με τα κράτη, με τα οποία συνορεύουμε» (πώς; μήπως με νύχτες ντροπής, όπως στα Ίμια;), αφορίζει τον αντιαμερικανισμό, μπερδεύει την ανάγκη διατήρησης της ιδιαίτερης εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας με την διφορούμενη έννοια του μίσους και τελειώνει το καταγγελτικό του λόγο για τον «υποδόριο ρατσισμό απέναντι στους άλλους», γράφοντας ότι «καλλιεργήθηκε στα ΜΜΕ, στο μίζερο εκπαιδευτικό σύστημα, στον λόγο των κυρίαρχων κομμάτων, στα πολιτικά συμφραζόμενα της Μεταπολίτευσης. Στην εσωστρέφεια και τον μεγαλοϊδεατισμό, στην παρωδία της ηττημένης Μεγάλης Ιδέας. Αν αυτή η ιδεολογική παρωδία δεν πολεμηθεί, η Χρυσή Αυγή θα παραμείνει δυνάμει ενεργός στην Ελληνική κοινωνία».
Ενώ, λοιπόν, σε κάποια σημεία επιχείρησε να προσεγγίσει με μια σχετική αξιοπρέπεια ’’το φαινόμενο ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ’’ , το τελείωμα είναι μια ειδησεογραφική ’’σαλάτα’’, όπου τα πάντα ανακατεύονται στο μίξερ. Το κράτος της μεταπολίτευσης γκρεμίστηκε υπό το βάρος των εγκλημάτων της κατά της Πατρίδος και του Λαού και όχι γιατί προσπάθησε, έστω και εσφαλμένα, να υπηρετήσει Ελληνικές αξίες και ιδανικά. Αντιθέτως, έκανε ό, τι μπορούσε για την πλήρη αποεθνικοποίηση αυτού του Τόπου. Τα τραγικά αποτελέσματα αυτών των ενεργειών τα βιώνουμε σήμερα. Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ θα παραμείνει ενεργή στην Πολιτική, στην Κοινωνία, στους πιο ενεργητικούς και ευεργετικούς τομείς της ίδιας της Ζωής, όχι γιατί υπερασπίζεται κάποια ’’ιδεολογική παρωδία’’, όπως με… σχετική ασχετοσύνη ισχυρίζεται ο Κανέλλης, αλλά γιατί το DNA της είναι απόλυτα ταυτισμένο με το Ιστορικό, Πολιτικό, Πολιτισμικό, Κοινωνικό DNA της Αιωνίας Ελλάδος. Αυτό, όμως, είναι κάτι που τα ’’ορφανά’’ του εκσυγχρονισμού δεν μπορούν, σε καμιά περίπτωση, ούτε να το κατανοήσουν ούτε, πολύ περισσότερο, να το ακολουθήσουν, όπως κάνει κάθε Έλληνας που σέβεται τον εαυτό του, την βιολογική του ιδιότητα ως Έλληνας στο Γένος.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ