Το έθιμο της λιτανείας που έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα αναβιώνει κάθε χρόνο στη Καλή Βρύση της Δράμας. Όλοι οι κάτοικοι του χωριού που βρίσκεται 25 χιλιόμετρα περίπου δυτικά της Δράμας, στους πρόποδες του όρους Μενοικίου από νωρίς το πρωί της Πέμπτης, υπό τους ήχους των παραδοσιακών οργάνων και ψάλλοντας αναστάσιμα τροπάρια ξεκινούν από την εκκλησία της Καλής Βρύσης για να διασχίσουν όλο τον κάμπο και να καταλήξουν στον Άγιο Γεώργιο, ένα εκκλησάκι πάνω σ’ ένα καταπράσινο πλάτωμα, ανάμεσα σε ρεματιές και με θέα τον κάμπο της Δράμας. Της πομπής προπορεύεται η «κουδούνα», ένα πέταλο απροσδιόριστης χρονολογίας κρεμασμένο σε μια βέργα, το οποίο χτυπούν ρυθμικά καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής δύο κάτοικοι του χωριού.
Τα κυριότερα στοιχεία της λιτανείας, που προσδιορίζουν την άμεση σχέση της, με το έθιμο της λατρείας του θεού Διόνυσου, είναι οι δύο στάσεις της πομπής στις δύο «τούμπες» (μεγάλη και μικρή),που στην αρχαιότητα ήταν λατρευτικοί χώροι του θεού Διόνυσου. Να σημειώσουμε ότι στη μικρή τούμπα έχει ανακαλυφθεί μετά από επισταμένη αρχαιολογική έρευνα, ένα αρχαίο ιερό που εκτιμάται ότι είναι του θεού Διόνυσου. Εξάλλου, κατά την αρχαιότητα, αλλά και κατά τους νεώτερους χρόνους η ευρύτερη περιοχή της Καλής Βρύσης, ήταν κατάφυτη με αμπελώνες και οι κάτοικοι, γεωργοί ως επί το πλείστον, έτρεφαν ιδιαίτερη εκτίμηση στο πρόσωπο του Βάκχου.
Στο πλάτωμα μάλιστα του Αϊ-Γιώργη, που καταλήγει η πομπή, γίνονταν και αγώνες ελληνορωμαϊκής πάλης, ανάμεσα σε ερασιτέχνες παλαιστές-κατοίκους της γύρω περιοχής. Σε απάντηση της αντίδρασης του Μητροπολίτου Πειραιώς, που κατηγόρησε την Χρυσή Αυγή ως παγανιστική, να καταδικάσει το έθιμο αυτό καθώς και πολλά άλλα που έχουν ρίζες στην αρχαιότητα.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.xryshaygh.com/index.php/enimerosi/view/h-archaia-psuchh-zei-mesa-mas-athelhta-krummenh#.UY95nrWePRM#ixzz2T4m9ugQB