Πριν χρόνια, τότε που τα είχαμε καλά με τη Τζαμαχιρία της Λιβύης, κυκλοφόρησε η φήμη για ένα άγαλμα του Καντάφι.
Οι κάτοικοι γύρω από την πλατεία Αιγύπτου, στο Πεδίο του Άρεως, διαφώνησαν και γκρίνιαξαν, για την τοποθέτησή του στη γειτονιά τους. Τελικά, το λάθος ήταν στο όνομα.
Πράγματι, στήθηκε μια προτομή, ήταν, όμως, του Καβάφη, έτσι η υπόθεση ξεχάστηκε στα γρήγορα.
Πρόκειται για την περιοχή με ένα από τα στολίδια της Αθήνας, το 277 στρεμμάτων πάρκο, που σήμερα μεταμορφώνεται στη Σπιναλόγκα της πόλης.
Συνήθως τα βιαστικά θέματα που καλύπτει η τηλεόραση δεν είναι για καλό! Έτσι βρεθήκαμε να περπατάμε ανάμεσα σε σκουπίδια, εργαλεία χρηστών και σπασμένα μάρμαρα. Μπόλικους κατεστραμμένους αγωγούς, ράθυμα σκυλιά και τσακισμένες ανθρώπινες ψυχές.
Δεν ψάχναμε κροκόδειλους, οι γείτονες έκαναν ακόμη μια προσπάθεια να «ακουστούν», μήπως και κάνουν πάρκο ετούτο το παρατημένο κομμάτι γης.
Η ανοιχτή κάμερα σβήνει, ντρέπεται κι αυτή από τις εικόνες, από την ανθρώπινη κατάντια και από το περιβάλλον, που με τα χεράκια και την αδιαφορία μας καταλήγει να φτιάξει μιασιχαμερή χωματερή ανθρώπων μέσα στην πόλη.
Το θέμα είναι κρίσιμο, εξαιρετικά λεπτό, κάπου πρέπει να πάνε οι εθισμένοι στα ναρκωτικά συμπολίτες μας, ενώ στις ίδιες πυκνές φυλλωσιές τρυπώνουν αρσενικές πόρνες που αλυχτούν και αναζητούν το διψασμένο περαστικό πελάτη.
Άνθρωποι και καθεστώτα, πολίτες και Μνημόνια. Η ουσία του πιο σπουδαίου θέματος, της διαχείρισης του κοινού μας χωροχρόνου, προδίδει τη θλιβερή κατάντια μας.
Φταίνε μήπως οι Γερμανοί και για αυτό το θέμα;
Μια βόλτα στο πάρκο δημιουργεί ένα σωρό από απορίες. Στην είσοδο τα αναμμένα φώτα μέρα μεσημέρι (7/7) και η μεγάλη ταμπέλα με τα 9.500.000 ευρώ του προϋπολογισμού κάνει ακόμη χειρότερη την κατάσταση. Η διαδρομή μέχρι την άλλη άκρη στην καφετέρια δεν είναι ευχάριστη.
Σύμφωνα με τους κατοίκους θέλει προσοχή, ειδικά τις νυχτερινές ώρες αναφέρουν τις προσπάθειες βιασμών. Όσο για τους ναρκομανείς χάνονται μέσα στην ανάγκη μιας δόσης, τόσο που το εσωτερικό του πάρκου μοιάζει με άγνωστη και εγκαταλελειμμένη ανιακή ηλικιωμένη, σαν το πρώην θεατράκι της Αλίκης, που με την ανάπλαση σκεπάστηκε και χάθηκε από τόνους χώματος.
Λίγο πιο πάνω ένα τμήμα του «πεδίου» που ξαναεγκαινιάστηκε το 2010, παραμένει «μαντρωμένο». Έτσι προφυλαγμένο θυμίζει χώρο που φιλοξενεί άγρια θηρία. Δεν είναι παρά μερικά στρέμματα που παλαιότερα ήταν το φυτώριο και σήμερα κρύβουν μερικές «ανθρώπινες» σκιές.
Αφήνουμε πίσω τη δυσωδία από τα κλειδαμπαρωμένα ουρητήρια και η εικόνα αλλάζει, μια μισοσπασμένη παιδική χαρά, όαση γεμάτη φωνές από μανάδες και μικρά παιδιά. Όλα θα ήταν προβλέψιμα, όμως κι εδώ υπάρχει το μικρό δράμα. Η πόρτα της είναι κλειδωμένη. Ένα λουκέτο και μια ταμπέλα πληροφορεί ότι η παιδική χαρά δεν λειτουργεί, ωστόσο η ανάγκη αγνοεί και εδώ τους κανόνες, πηδά τα κάγκελα και κάνει του κεφαλιού της.
Στα όριά του πέφτουμε πάνω στο γιαπί κτήριο του «Οικονομίδη», και από την άλλη το διαλυμένο θέατρο «Green Park«.
Δύο σύμβολα περασμένων εποχών, σήμερα είναι τα καλύτερα αφοδευτήρια των περαστικών.
Δεν είναι ζήτημα γκρίνιας, ούτε θέλω να προκαλέσω τον οίκτο και τη λύπηση του αναγνώστη.
Προφανώς, τέτοια «θεματικά πάρκα» είναι αυτά που μας αξίζουν.
Η ανάγκη να κρύψουμε τη δυσμορφία μας βαθιά μέσα στην αγκαλιά μας, δημιουργεί τέτοια αποτελέσματα.
Μπορούμε να συνεχίσουμε άφοβα τη γκρίνια και, που ξέρεις, μέσα στο Πεδίο του Άρεως μπορεί να βρεθεί και κανένα παρατημένο άγριο θηρίο, και τότε πια ποιος μας πιάνει…
aixmi.gr
Η Χρυσή Αυγή έχει ασχοληθεί με το θέμα του Πεδίου του Άρεως αλλά η μνημονιακή συγκυβέρνηση αγρόν ηγόραζε.
Συγκεκριμένα στις 29 Ιανουαρίου 2014 ο Συναγωνιστής Γερμενής είχε υποβάλει την εξής ερώτηση: “Σχετικά με τα περιστατικά πορνείας ανηλίκων στο Πεδίον του Άρεως στην Αθήνα». Ο Συναγωνιστής Λαγός στις 25 Δεκεμβρίου 2013:«Άντρο ανομίας και εγκληματικότητας το πάρκο στο Πεδίον του Άρεως» και η Συναγωνίστρια Ζαρούλια στις 21 Ιουνίου 2013, είχε κάνει αναφορά σχετικά με την διενέργεια ελέγχου που αφορά το Δημόσιο Εργοληπτικό Έργο της Αναπλάσεως του Πεδίου του Άρεως.
“σαν το πρώην θεατράκι της Αλίκης, που με την ανάπλαση σκεπάστηκε και χάθηκε από τόνους χώματος”
Σχόλιο
Το θέατρο Αλίκη παράνομα κτίστηκε καταπατώντας δασική βλάστηση.
Το μοναδικό λοιπόν ενδιαφέρον μας γι’αυτό θα πρέπει να ειναι πως να καθαιρεθεί οσο το δυνατόν γρηγορώτερα και να απομακρυνθούν οι ενταφιασμένοι ογκοι Μπετόν και να ξαναδενδροφυτευθεί καθότι ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ του χώρου αυτού: ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΜΕΝΟΣ.
“μια μισοσπασμένη παιδική χαρά”
Σχόλιο
Ολες οι παιδικές χαρές του πεδίου του Αρεως έκλεισαν διότι η Πολιτεία προτίμησε να φιλοξενεί τα βράδυα….. τους ναρκομανείς και επειδή θεώρησε ως επικίνδυνη την συνύπαρξη παιδιών και τοξικομανών….προτίμησε ΝΑ ΔΙΩΞΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ και να φιλοξενήσει τους τοξικομανείς, οι οποίοι υπενθυμίζουμε οτι………. ουτε φόρους πληρώνουν και την αστυνομία απασχολούν απο τα καθήκοντα της, ετσι ώστε οταν Εμείς οι πολίτες…..ζητάμε την συνδρομή της, μας απαντά με το κλισέ …….”Δέν εχω δύναμη”. !!!
“γιαπί το κτήριο του «Οικονομίδη”»
Σχόλιο
Υπενθυμίζουμε οτι μπορεί μεν τώρα το συγκεκριμένο κτίριο να ειναι γιαπί, ομως το κονδύλιο για την ανάπλαση του….. εχει ΗΔΗ απορροφηθεί απο το παρελθόν απο τους αναπλαθοντες και θα έπρεπε να εχει ΗΔΗ ΝΑ ΕΧΕΙ παραδοθεί αναπλασμένο στο κοινό.!!!!!!!!!!!
Επ ευκαιρία Εμείς, ως θαμώνες, οικολόγοι, και ως άνθρωποι που αγαπάνε το πράσινο…προτείνουμε μια που δεν εχει αναπλαστεί να καθαιρεθεί τελείως….η δε εκταση να δενδροφυτευθεί, καθότι ο προορισμός του Πεδίου του Αρεως ………………ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΤΙΡΙΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ του αλλά ……..ΔΕΝΔΡΑ – ΠΡΑΣΙΝΟ.!!!!
Η σημερινή υβριδική μορφή του δηλ. ουτε κτίριο ειναι ουτε πράσινο ειναι αλλά ειναι ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ και τόπος ατάκτως εριμμένων μηχανημάτων σπουπιδιών – εργαλείων του εκπεσόντος εργολάβου Καπετανίδη…………………&……….τίποτα ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ. ΟΠΩς ΕΙΝΑΙ!!
Τα αυτά ισχύουν και για το έτερον κτίριον εντός της εκτάσεως Γκριν Παρκ το οποίο απο Πνευματικό Κέντρο ήθελαν να το μετατρέψουν σε ΝΤΑΠΑΝΤΟΥΠΑΔΙΚΟ………….πλήν όμως το μετέτρεψαν σε ουρητήριο – υπνωτήριο… Λαθρομεταναστών – τοξικομανών με πρόσβαση απο την οδό Μαυροματαίων……………..”τραβήξτε και το καζανάκι” !!!!
Αναφορικά με το σχετικό βίντεο του Μεγκα, το οποίο ολη αυτή τη δεκαετία εκώφευε συστηματικά και εκθείαζε τους τότε αναπλάθοντες…έρχεται τώρα να σφραγίσει με τον τελευταίο λίθο το θεάρεστο έργο του, και να επαινέσει το θεάρεστο επίσης έργο των αναπλαθόντων με ενα βίντεο ΦΙΕΣΤΑ… πολύ καλά σκηνοθετημένο ουτως ώστε να Μην ξεφύγει απο τον έπαινο και ο κος πρόεδρος του σωματείου Αθηνα ….Μπαχλιτζανάκης …ό οποίος ουδέμία άλλη θεαματική κίνηση Υπερ του πάρκου …..έπραξε. !!!
Εν κατακλείδι ως γνώστες και του Νομικού σκέλους της υποθέσεως του Πεδίου του Αρεως 2005 – 2014…….ενα μόνο σίγουρο εχουμε να αναφέρουμε επιγραμματικά.
Το Πεδίον του Αρεως προγραμματίστηκε απο την Πολιτεία και τον Λαό να ειναι ενας ΤΟΠΟΣ κήπων Αλσους – αναψυχής – ηρεμίας και αυτοσυγκέντρωσης και Ενατένισης των πολιτιστικών μνημείων.
Πολύκαρπος Μαρκαράς Αρχ.Μηχ.
Γιώργος Παρασχάκης Νομ.Δικαστικός Επιμελητής
http://kyameftopedioareos.blogspot.com