Το συλλογικό βιβλίο αυτό παρουσιάζει έναν άγνωστο Κωστή Παλαμά. «Με την ευαισθησία, την πνευματικότητα, την διορατικότητα, αλλά και την πνευματική δεινότητα που τον διέκρινε … κατόρθωσε, τα κείμενά του και ιδίως τα «χαμένα» άρθρα του στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ του φλογερού πατριώτη Δημ. Καλαποθάκη, τα οποία έχουμε την τιμή να παρουσιάσουμε κατ’ αποκλειστικότητα, να θεωρούνται επίκαιρα και συναρπαστικά ακόμη και σήμερα» (από τον πρόλογο του βιβλίου).
Αναλύει τον Παλαμά, ο οποίος έγραφε αδιάκοπα για την Μεγάλη Ιδέα, για τους δυνατούς και το μελλοντικό όνομά της. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό αυτή είναι η αλήθεια: Σήμερα παρουσιάζουμε τον δικό μας Παλαμά, την δική μας Μεγάλη ιδέα, και είμαστε βέβαιοι, ότι ο Παλαμάς θα ήταν μαζί μας, όπως ήταν και στα πρώτα μας βήματα. Ο Παλαμάς είναι ο ίδιος ο συμβολισμός: η Φοινικιά, ο Φοίνιξ, το Δένδρο, η Τύρβη, η Αστραπή και η Βροντή. Οι συμβολισμοί του δεν είναι σκοτεινοί για μας, είναι ξεκάθαρες Ιδέες και Αξίες, που θα κρατήσουν για πάντα.
Το βιβλίο αποτελείται από εξής τμήματα:
Τον πρόλογο, ο οποίος αποτελεί την εισαγωγή στο πνεύμα του βιβλίου και δίδει την διάσταση αυτού στο όλο παγκόσμιο γεωπολιτικό και φιλοσοφικό περιβάλλον.
Το πρώτο συνθετικό αναφέρεται στον εθνικιστή ποιητή Παλαμά, τον πατριωτικό του στίχο, την σχέση του με τον κομμουνισμό, τον κοινοβουλευτισμό, τι είπαν οι λογοτέχνες για τον Παλαμά και την σύνδεσή του με εμάς τους Χρυσαυγίτες.
Στην συνέχεια θα διαβάσετε την εισαγωγή για τα 21 κείμενα του Παλαμά του Μεσοπολέμου, η οποία εισέρχεται στο θέμα σταδιακά, στην αρχή γενικά, στην συνέχεια ειδικά σε κάθε ένα από τα κείμενα, και τέλος κλείνει με τα συμπεράσματα.
Ακολουθούν τα κείμενα, των οποίων οι 400 και πλέον υποσημειώσεις διαλύουν την σκοτεινότητα του Ποιητή, αποτελούν δε μία μικρή εγκυκλοπαίδεια των προσώπων και των γεγονότων της εποχής εκείνης. Στην αριστερά σελίδα θα βρίσκετε τα κείμενα, όπως ήσαν στις εφημερίδες και με μεγεθυντικό φακό ίσως τα διαβάσετε, ακριβώς όπως ήταν τότε.
Το πρώτο κείμενο, «Οι Χρεωκόποι», αποτελεί το αρχικό από τρία συνολικά, όπου αποτυπώνεται το ιδεολογικό στίγμα του πολιτικού Παλαμά, ο οποίος δεν είναι ειρηνόφιλος ούτε σοσιαλιστής. Το δεύτερο κείμενό του, με τίτλο «Πως σφάζουν οι μπολσεβίκοι», της 4ης Αυγούστου 1920, θα μπορούσε να αποτελέσει συνέχεια του προηγουμένου, προκειμένου να κλείσει το θέμα της υποστάσεως της Αριστεράς, από την ανατολική πλευρά, δηλαδή αυτήν του σλαβικού σοσιαλισμού. Με αφορμή το μαρτύριο του Μητροπολίτου Σμύρνης γράφει ένα κείμενο, με τίτλο «Ο Χρυσόστομος της Σμύρνης», στις 4 Σεπτεμβρίου 1922. Στο κείμενο εις Μέγας πατριδολάτρης μας εισάγει στον γαλλικό εθνικισμό του Μπαρρές, του Μωρράς και του Μπραζιγιάκ. Ο Παλαμάς καταδικάζει την βία και μας παρουσιάζει τον Γκαίτε, ως λάτρη του δωρικού «μηδέν άγαν», ο οποίος πιστεύει βαθιά στην δια της «ήρεμου εξελίξεως αναγέννησιν».
Ακολουθεί ένας κύκλος οκτώ άρθρων που αναφέρονται στην Γερμανία: τον παγγερμανισμό, τον «Τσάμπερλαιν», τις απαγορεύσεις που έχει υποστεί ο εθνικός ύμνος της Γερμανίας. Στο τελευταίο δε, περί την Γερμανία, άρθρο παρουσιάζει τον Εθνικόφρονα Σοσιαλισμό και καταλήγει σε ένα προφητικό συμπέρασμα, που πραγματικά εκπλήσσει: «το μέλλον ίσως ανήκει εις τον σοσιαλισμόν, τον ανορθούντα και ενισχύοντα την ιδέαν της πατρίδος». Μπορούμε μέσα από τα κείμενα αυτά να αναζητήσουμε την στάση του Παλαμά έναντι της Αντάντ, στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ακόμη και την άποψή του για την Γαλλική επανάσταση, που προηγήθηκε.
Ο Παλαμάς γράφει 4 άρθρα για τον Μουσσολίνι, τον παρομοιάζει με τον Ριένζη, τον αναλύει ως συγγραφέα και ως τιμητή του Γαριβάλδη. Προβλέπει δε και τον θάνατό του.
Στην συνέχεια ο Παλαμάς αναλύει τον φασισμό και τον φουτουρισμό. Η Φιλοπατρία και ο Καισαρισμός, είναι δύο κείμενα, όπου αναδεικνύονται οι διαστάσεις αυτών των αξιών. Ο μαθηματικός Σπένγκλερ αποτελεί αντικείμενο των δύο άρθρων υπό τον τίτλο νέοι φιλόσοφοι και ακόμη ο φιλόσοφος.
«Η Μεγάλη Ιδέα» αποτελεί την ολοκλήρωση των κειμένων. Η εισαγωγική παράγραφος του άρθρου αυτού αποτελείται από ένα απόσπασμα, σύμφωνα με το οποίο: «η κληρονομικότητα επιδρά μέσα από το αίμα, στο φυλετικό υποσυνείδητο, μεταφέροντας την εθνική παράδοση, στις επόμενες γενιές».
Πέραν των 19 κειμένων, που δημοσιεύθηκαν στο Εμπρός, το βιβλίο περιέχει και δύο κείμενα του Παλαμά σε διαφορετικές εφημερίδες. Ένα για τον παγγερμανισμό στην ΝΕΑ ΗΜΕΡΑ ΤΕΡΓΕΣΤΗΣ και ένα άλλο στην γνωστή σε όλους μας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ για το δημοψήφισμα του Σάαρ του 1935.
Οι πηγές και η βιβλιογραφία, παρουσιάζουν ενδιαφέρον, κυρίως όσον αφορά στα σχετικά με την ανάλυση βιβλία.
Ο επίλογος του βιβλίου δεν θα μπορούσε να είναι άλλος, από ένα πρόσφατο άρθρο του Αρχηγού μας αφιερωμένο στον Παλαμά, την 8η Αυγούστου 2018.
Το βιβλίο μπορείτε να το προμηθευτείτε από το Εθνικιστικό Βιβλιοπωλείο
Διαβάστε περισσότερα: http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/biblioparousiash-airetika-keimena-kata-ths-politikhs-orthothtas-tou-kw#ixzz5XmTLTNBi