Είναι πλέον καθιερωμένο σε έναν χώρο Ιερό, όπως είναι ο χώρος του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, κάποιοι εν ονόματι ενός ατάλαντου μοντερνισμού να ασχημονούν εις βάρος των αθανάτων έργων του Αρχαίου Ελληνικού Πνεύματος, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η τραγωδία του μεγάλου Αισχύλου “Πέρσες”.
Έτσι, πριν λίγες μέρες είδαμε μία άλλη εκδοχή της αρχαίας τραγωδίας με ενδυμασίες που θύμιζαν θρίλερ και το φάντασμα του Πέρση Αυτοκράτορα να εμφανίζεται με στολή σκελετού, που θύμιζε απόκριες.
Και τι να πει κανείς για το μουσικό κομμάτι με μπουζούκι και ανατολίτικες μελωδίες, για να δείξουν δήθεν τον θρήνο των Περσών για την καταστροφή στη Σαλαμίνα που ήταν κυριολεκτικά για τα πανηγύρια και όχι για την Επίδαυρο. Ακόμη ο Παρθενώνας – λαμπατέρ στο Αρχαίο Θέατρο ως σύμβολο της νικήτριας Αθήνας προκάλεσε χαμόγελα και θυμηδία.
Έγραψε σχετικά μάλιστα η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”: “Στην Επίδαυρο πάντως, τουλάχιστον την Παρασκευή το «Ιτε παίδες Ελλήνων…» δεν απέσπασε κραυγές ενθουσιασμού, παρά μόνο έναν σχεδόν ντροπαλό ψίθυρο, ενώ και το τριπλό «Ποιος κυβερνά αυτούς τους Έλληνες;» της Λυδίας Κονιόρδου πυροδότησε μόνο τη σιωπή.”
Κανένας ενθουσιασμός, λοιπόν, για τον αιώνιο ύμνο του Έθνους μας, το “Ίτε παίδες Ελλήνων”, αλλά μόνον ένας ντροπαλός ψίθυρος… Και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά ζώντας σε ημέρες εθνικής ντροπής; Όσο για την σιωπή στο “ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο”, εύλογη και ηχηρή, αφού παρών στο θέατρο ήταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που βέβαια ελάχιστοι στην Ελλάδα πιστεύουν ότι κυβερνά τον τόπο….