“Διαφωτισμός” – Νεωτερικότητα: Η Κατάρα
Ο “Πάνδημος Κόσμος”, ο οποίος έρχεται σύμφωνα με τον Χάιντεγκερ, ο οποίος διαβλέπει την έλευση του από τις αρχές ακόμη της δεκαετίας του 1950 δεν είναι παρά το αποτέλεσμα διεργασιών τριών ολόκληρων αιώνων από την πρώτη εμφάνιση του “Διαφωτισμού” στο όνομα της “νεωτερικότητας”, ενός νεοφανούς όρου, ο οποίος όλο και περισσότερο πυκνά εμφανίζεται στα δήθεν βαθυστόχαστα κείμενα των απολογητών της παγκοσμιοποίησης. Αυτή, λοιπόν, η “θαυμαστή” νεωτερικότητα ως δόγμα απαράβατο θέλει το οτιδήποτε “νέο” να είναι και καλό και αντίστοιχα το οτιδήποτε “παλαιό” κακό.
Απαραίτητη είναι κατά τούτο η αποκαθήλωση της Ιστορίας και η πλήρης συντριβή κάθε παραδόσεως. Οι “κοσμοπόλεις” ως δείγμα ενός καταρρέοντος πολιτισμού σαν σημάδι της “Παρακμής της Δύσεως”, όπως εμπνευσμένα κατέδειξε ο Όσβαλντ Σπένγκλερ, είναι ενώπιόν μας. Δεκάδες πόλεις σήμερα στον κόσμο είναι πλέον τερατουπόλεις με πληθυσμό μεγαλύτερο των… δέκα εκατομμυρίων! Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Παρίσι, Μόσχα, Πεκίνο, Κωνσταντινούπολις, Δελχί και τόσες άλλες δεν είναι πλέον πολιτείες κατοίκων, αλλά μία χοάνη γεμάτη ανθρωπομάζες χωρίς την οποιαδήποτε συνοχή, ταυτότητα εθνική, ειρμό ηθικό. Οι άνθρωποι προχωρούν στους πολύβουους δρόμους και δίπλα τους πεθαίνουν, δολοφονούνται άλλοι άνθρωποι και αυτοί συνεχίζουν να περπατούν αδιάφοροι ή μάλλον βαθειά φοβισμένοι.
Όλα αυτά είναι έργα της “νεωτερικότητας”, που κάποτε ήταν “διαφωτισμός”, ύστερα βιομηχανική ή Γαλλική επανάσταση, μετά ανθρώπινα δικαιώματα, μετά αντιφασισμός και αντιρατσισμός και στις ημέρες μας παγκοσμιοποίηση …