«Αναρχοφασίστα» με είχε χαρακτηρίσει μέσα στη βουλή σε απάντησή του προς βουλευτή της αντιπολιτεύσεως, του ΠΑΣΟΚ συγκεκριμένα, ο τότε υπουργός Εθνικής Αμύνης Ευάγγελος Αβέρωφ. Ο διάλογος αυτός είχε λάβει χώρα στα τέλη του 1978 όταν βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, πρώην στρατιωτικός, απηύθυνε το ερώτημα προς τον υπουργό Εθνικής Αμύνης της Νέας Δημοκρατίας πως κατέστη δυνατόν να επιλεγώ για έφεδρος Αξιωματικός όταν είχα γνωστό «ακροδεξιό παρελθόν» και μάλιστα είχα προφυλακιστεί γι’ αυτό. Όλα αυτά, επερώτηση στην Βουλή για εμένα το 1978, πριν ιδρυθεί καν η Χρυσή Αυγή και πριν καν γεννηθούν κάποιοι που σήμερα δηλώνουν αντιφασίστες και αντιναζί.
Απαντώντας στην βουλή στον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ ο Αβέρωφ του είπε ότι όταν αντιληφθήκαμε τον «αναρχοφασίστα» Μιχαλαλιάκο τον καθαιρέσαμε. Παράξενη λέξη χρησιμοποίησε ο κορυφαίος πολιτικός της Ν.Δ., λέξη αντιφατική, η οποία όμως έλεγε πολλά. Γιατί «αναρχοφασίστας» και όχι σκέτο φασίστας, χουντικός, ναζιστής ή εθνικιστής; Τι σχέση μπορούσε να έχει η αναρχία με τον φασισμό; Φυσικά ουδεμία!
Χρησιμοποιώντας την λέξη αυτή ο Ευάγγελος Αβέρωφ επιθυμούσε να καταδείξει μιαν καινοφανή πολιτική πραγματικότητα. Μέχρι τότε και συγκεκριμένα από τον καιρό του μεταπολέμου, της 21ης Απριλίου και των πρώτων χρόνων της μεταπολιτεύσεως οι λεγόμενοι «φασίστες» ή ακροδεξιοί εάν θέλετε ήταν πιστά σκυλιά της εξουσίας του αντικομμουνιστικού κράτους του ψυχρού πολέμου και στήριζαν πάντοτε το μεγάλο κόμμα της ξενόδουλης αστικής δεξιάς. Όλοι αυτοί ήταν οι κατά Αβέρωφ φασίστες, που δεν ήταν «αναρχοφασίστες». Και πράγματι καμία αντίδραση ή λαϊκή διαμαρτυρία εθνικιστικού χαρακτήρα δεν υπήρξε ούτε για το ζήτημα της Βορείου Ηπείρου, για τις τουρκικές προκλήσεις, για το πογκρόμ κατά του Ελληνισμού της Κωνσταντινουπόλεως το 1955. Τίποτε, σιωπή…
Βλέπετε η Τουρκία ήταν σύμμαχος της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ και το ΝΑΤΟ για τους «εθνικόφρονες» ήταν επάνω από την πατρίδα. Καμία διαμαρτυρία και για την αναγνώριση της Γιουγκοσλαβίας, η οποία έθετε Μακεδονικό ζήτημα γιατί ο Τίτο (τον οποίο τιμητικά φιλοξενούσε η Ελλάδα της δεξιάς κάθε καλοκαίρι στην Κέρκυρα) τα είχε σπάσει με τον Στάλιν και έτσι όλα καλά…







